Laurent and Kai with their prizeDinsdagavond kwam het team van Sparcio als beste uit de bus tijdens de finale van de business plan competitie. Hiermee wonnen ze €10.000 aan start kapitaal, beschikbaar gesteld door het Universiteitsfonds Limburg. Met deze financiële injectie kan het team hun revolutionair waterbesparende product verder ontwikkelen en in de markt zetten.

Teamleden Laurent Estourgie (UM alumnus Strategie & Innovatie) en Kai Löffler (student Business Economics & Emerging Markets bij UM) staan op het punt een waterbesparend opzetstuk voor de kraan te lanceren dat 93% drinkwater bespaart. Het opzetstuk kan eenvoudig worden gemonteerd op bijna alle kranen in de wereld. Sparcio draagt hiermee bij aan duurzame ontwikkeling in een wereld met toenemend tekort aan water. Voor organisaties, scholen en bijvoorbeeld ziekenhuizen is de implementatie ervan een duurzame en verantwoorde keuze en resulteert het bovendien in een aanzienlijke kostenbesparing.

De € 10,000 gaat Sparcio inzetten om de productie op te starten nu de prototypes succesvol zijn getest en positief zijn beoordeeld door een testpanel. Daarnaast kunnen zij contacten gaan verstevigen met potentiële klanten. Voor meer informatie, zie www.sparcio.com of volg ze op sociale media.

De business plan competitie, opgezet door het Universiteitsfonds Limburg en het Centre for Entrepreneurship is er om ondernemende studenten te stimuleren hun ambities te realiseren, liefst in de regio Limburg om te beginnen.

Gedurende de competitie, die al in oktober begon, ontvingen de deelnemende teams feedback en advies van de deskundige jury, bestaande uit (alumni) ondernemers. De jury moedigde in het bijzonder de overige finalisten de teams (CrowdPow, Uni-vation, Spartan Athletics and SlimBox) om hun ambities op het ondernemersvlak na te blijven streven en hun ondernemingsplannen verder te verbeteren